19 czerwca 2013

Wedding Garden

Od pewnego czasu pracuję nad projektem zagospodarowania terenu przy pewnym domu weselnym. Aktualnie przechodzę od etapu zbierania pomysłów, wstępnych rozmów z inwestorem i własnych przemyśleń do konkretów projektowych.

Teren, którym się zajmuję przylega do domu weselnego, dużej altany, a także stajni i wybiegu dla koni. W dalszej odległości znajdują się inne budynki gospodarskie oraz dom Inwestora. Cały kompleks leży w malowniczej okolicy. Otaczają go zadrzewienia, głównie liściaste, ale też i łąki. Okolica ma duży potencjał widokowy, pracuję nad tym, aby ją wykorzystać jako tło dla projektowanego założenia, a także w drugą stronę - aby założenie dobrze wpasowało się w okolicę.

altana
Widok z terenu opracowania na zadrzewienia w tle




Teren opracowana ma podnieść walory estetyczne całego założenia, podnieść tym samym prestiż miejsca i przyciągać gości. W trakcie imprez ma być miejscem, gdzie można odpocząć od weselnego zgiełku, porozmawiać, pospacerować, ale też przysiąść na ławeczce, zrobić zdjęcia. Planujemy z panem Inwestorem "przykleić" do terenu opracowania wybieg dla kucyków, które będą ładnym tłem dla romantycznych celebracji. Prawdopodobnie będzie też można skorzystać z przejażdżki na kucu (oczywiście mowa o dzieciach!;))

kucyk
źródło: http://www.plener.wizja.net/lomza/michal/kucyk.jpg


W planach ujęta jest spora ilość drewnianych elementów - altana, pergole, bramki, może gdzieś w nawierzchni również pojawi się drewno? Któż to wie :) Pan Inwestor drewno lubi i ja tę lubość jak najbardziej pochwalam i zgadzam się, aby drewna nie żałować w tym projekcie ;) Tym bardziej, że gleba na terenie opracowania jest piaszczysta, nawet bardzo piaszczysta, więc nadmiarem wilgoci w podłożu raczej nie muszę się przejmować.

wedding
Widok na teren opracowania od strony stajni

W planach jest również oczko wodne. Jest to dla mnie wyzwanie projektowe, na razie zbroję się w lektury na temat budowy tego elementu, wertuję Internet i poszerzam swoją wiedzę na temat wody w ogrodzie gdzie tylko mogę. Jestem dobrej myśli, a nowe wyzwania bardzo lubię. Zakupiłam dziś lekturę, do końca tygodnia powinna być u mnie, mam nadzieję że to porządna pozycja. Po przeczytaniu i mam nadzieję skorzystaniu z porad, w tejże książce zawartych, napiszę jej recenzję i polecę ją... lub nie, zobaczmy :)

Niedługo zdradzę coś więcej z projektu, a póki co biorę się za robotę, sama się nie zrobi ;)

landscape
Teren opracowania i widok w tle

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...